Как правилно да изберете домейн за уебсайт и поща?

Интернет адресите, тоест т.нар. домейни, днес са основа за изграждане на имидж в интернет. Рекламните кампании, информация за продукти и услуги, бизнес срещи или дори обслужване на клиенти понастоящем са свързани с факта, че имат уникално име за Вашия уебсайт и електронна поща – благодарение на домейна клиентите са в състояние да Ви намерят в интернет и да ви асоциират с конкретно име въведено, в прозореца на браузъра. Инвестицията в домейн обикновено се предхожда от няколко въпроса – проучване на пазара и проверка на наличността на даден адрес. В статията по-долу ще научите как да изберете правилния домейн за Вашия уебсайт и електронна поща.

Какво е домейн? Какво значение има за една компания?

Домейнът е уникален интернет адрес, на който може да се намери произволна интернет страница, онлайн магазин, блог или адрес на електронна поща. Това е указател за потребители, които търсят конкретно съдържание. За една компания това е ключов елемент за изграждането на информираност за марката в мрежата, която свидетелства за нейния професионализъм. Леснотата на запомняне на името на уебсайта често насърчава клиента да го посети и в бъдеще. В момента има много големи компании в света, чийто успех е базиран именно на адреса на домейна. Това са, наред с други информационни уебсайтове, и туристически бюра.

Как да изберете адрес, подходящ за конкретен бизнес?

Идеалното име трябва да бъде лесно запомнящо се, кратко, свързано с дейността на компанията или тематиката на уебсайта. Когато избирате домейн, трябва да имате предвид към кого сте насочили Вашите продукти и услуги. Важно е да изберете правилното разширение на домейна, което може да подскаже областта на Вашия бизнес. Най-популярният домейн в България с разширение .bg подчертава националния обхват. От своя страна, регионалният домейн (например .varna.bg, .sofia.bg) свидетелства за местен бизнес. Българските предприемачи оценяват и други разширения. Такъв домейн е дори европейският адрес .eu и глобалният .com. Мислейки за следващите години и развитието на компанията, определено си струва да обмислите възможността да регистрирате повече домейни, благодарение на които ще осигурите адресен резерв преди конкурентите да ги регистрират.

Как да получите привлекателен домейн, когато избраният адрес е зает?

Всеки домейн е уникален. Това означава, че не е възможно да се регистрират две еднакви имена. Регистрираният адрес напуска свободния резерв и може да принадлежи само на един Абонат. Възможно е, обаче, да се регистрира идентично име на домейн с много разширения (напр. моятафирма.com, моятафирма.eu, моятафирма.de). Все повече поддръжници получават и нови разширения за глобални домейни, напр. .expert, .xyz, .tech или .online, които позволяват перфектно да напаснете разширението на домейна с профила на бизнеса или интереси.

Друга алтернатива е да закупите вече регистрирани имена от вторичния пазар, тоест от борса за интернет домейни. Домейните се продават от настоящите им Абонати под формата на търгове – цената на добър адрес може да достигне таван от дори десетки хиляди полски злоти, въпреки че можете да намерите и други домейни на борсата, съдържащи например ключови фрази, свързани с услугите, които продавате. За да помогнем на нашите клиенти да регистрират най-добре съвпадащите имена на домейни, ние стартирахме удобна и бърза търсачка на домейни на адрес https://ionos.bg/domains – след няколко секунди можете да проверите, дали избраният домейн е вече взет и какви алтернативни имена си струва да регистрирате.

Как ефективно да използвате възможностите на домейна

Днес компаниите, които нямат собствен уебсайт под името на уникален домейн, в по-голямата си част просто не съществуват или имат малка достоверност. Собственият домейн добавя автентичност и кара клиентите лесно да асоциират Вашия уебсайт. Освен това, притежавайки имейл акаунт в собствен домейн, Вие насочвате трафика към Вашия уебсайт – потребителите свързват името след знак @ като адрес на уебсайта. Малките и средните компании, опериращи на пазара на електронни услуги от няколко години, имат дори няколко десетки домейна в своите „портфейли“ и най-често те са активни домейни за маркетингови кампании и други проекти. От своя страна, малък процент от тях са пасивни адреси, закупени за защита на имиджа от неблагоприятните действия на конкуренцията.

Дали добрият домейн е готова рецепта за успех?

Едно интересно, закачливо име определено ще бъде разпознаваемо и повече хора ще могат да го запомнят. Добрият домейн позволява успешно да намерите компания на фона на по-лоша позиционирана конкуренция. От друга страна, за доброто ѝ име влияят други дейности, напр. качеството на обслужване на клиентите. Историята вече показва, че страхотни идеи с атрактивен адрес не винаги са работили, главно поради грешки, допуснати в други области на дейност. Ето защо си струва да третирате домейна като един от ключовите елементи, на базата на който изграждате собствения си бизнес.

Регистрирайте домейн и вземете евтин хостинг

Регистрирайте собствен адрес в интернет още днес. Дори ако Вашият мечтан домейн е зает, нашата интелигентна търсачка ще Ви подскаже допълнителни възможности.


  • Полезна ли беше статията?
  • така   не
Търсене
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Чести въпроси
Регистрация на услуга
Клиентски панел
Домейни
Хостинг
Автоматичен инсталатор на CMS
база данни
FTP
електронна поща
Webmail
Програми за електронна поща
SSL сертификати
Website Builder
Microsoft Office 365
G Suite
сигурност
База знания
WordPress
или