Този сайт е недостъпен – вижте топ 7 причини, поради които платен домейн не действа

Често получаваме въпроси от нашите клиенти относно функционирането на домейните и тяхната конфигурация. По време на обаждания по телефонната линия или в имейлите се появява, наред с други, въпросът за домейн, който е платен и се вижда в административния панел като активен. Въпреки всичко, въвеждането на адреса му в прозореца на браузъра води до недостъпност на страницата и съобщение „Този сайт е недостъпен“. Причините за това могат да бъдат много и най-често се появяват следните 7 случая.

Домейн и хостинг – какво трябва да знаете?

Интернет домейнът е адрес, който може да се използва за уебсайт и електронна поща. Той няма физическо пространство за файлове, бази данни и т.н. За тези функции е  създаден именно хостинг – виртуален сървър с разпределени ресурси за управление от потребителя. И двете услуги са тясно свързани, което не означава, че те не могат да работят поотделно – те заедно създават силна основа за развитие на бизнес или хоби в интернет.

Защо тогава, въпреки важният домейн в браузъра се появява след малко секундата грешката „Вашият сайт е недостъпен“?

„Този сайт е недостъпен“ или „За съжаление, тази страница не може да бъде намерена“ – защо получавам това съобщение, въпреки заплатен домейн?

Неактивни DNS сървъри на техническия оператор

Едно от основните правила за конфигуриране на домейни е това, изискващо делегиране на адреса на минимум 2 независими DNS сървъра (разположени в една мрежа). DNS сървърите са отговорни за правилната техническа поддръжка на домейни и интерпретация на тяхната конфигурация (напр. пренасочване към IP адресите на целевите сървъри). Следователно, делегирането на 2 независими DNS доставчици ще Ви предпази от недостъпност на домейна, напр. в случай на авария на един от сървърите. В ionos.bg всеки потребител, регистриращ домейн или делегиращ го от друг оператор, може да използва 3 DNS сървъра – dns.online.pro, dns2.online.pro, dns3.online.pro. Благодарение на това той може да бъде сигурен, че адресът му ще работи правилно.

Докато при стандартното делегиране на домейн и неговото задаване на хостинг не трябва да се притеснявате за надеждността, то при обслужването на домейн от страна на собствен DNS сървър (напр. създаден на VPS) вече може да говори за някакъв риск. На първо място, VPS сървърите във физически план все още са единична среда, на която задаването на дори допълнителни IP адреси не гарантира 100% надеждност.

Неплатен хостинг

Причината може да е прозаична, но трябва да не забравяте за домейна и хостинга като отделни услуги. И двете могат да имат напълно различен цикъл на фактуриране (особено ако са закупени в различно време), следователно плащането на домейна не винаги е 100% гаранция за действие на уебсайта – той се намира на хостинг.

Филтър в антивирусно или мрежово приложение

Почти всяка антивирусна програма в търговска версия има възможност за конфигуриране на черен списък от URL адреси, за които ще бъде наложено блокиране за сърфиране. Пример е фактът, че работодателите много често забраняват на служителите си да използват сайтове за социални мрежи и филтрират на фирмени устройства адреси свързани с Facebook, Twitter или Instagram. Същото блокиране може да е налице и в конфигурацията на WiFi мрежата. В резултат на това, желаната страница ще бъде недостъпна.

Неправилна конфигурация на домейна (напр. пренасочване към неправилен запис)

“Неприятни грешки” в конфигурацията са много чести. Пренасочването на домейна към грешен IP адрес под формата на А запис – или хост, за CNAME запис – най-често води до информация за недостъпност на сайта. Една от най-лесните грешки е изтриването на CNAME записа за адрес www.именадомейн.бг и * .именадомейн.бг от конфигурацията, което означава, че въвеждането на уеб адрес в браузъра също ще предизвика съответна грешка.

Глобален домейн без потвърдени данни за абонат

От 2014 г. глобалната институция, отговорна за предоставянето на имена на домейни (ICANN), изисква след регистрация на глобален домейн абонатът му да потвърждава своите данни. На имейл адреса на абоната се изпраща съобщение с искане за потвърждение на промените (под формата на връзка). Ако не бъде получено потвърждение в рамките на 15 дни, домейнът ще бъде блокиран и ще бъде в състояние ClientHold. Тогава домейнът ще спре да работи, няма да показва уебсайта на потребителя, както и ще предотврати използването на поща. Такъв имейл се изпраща и след прехвърляне на домейн или цесия.

Домейнът е нов, току-що регистриран

След като платите или активирате домейн, бъдете търпеливи. Адресът трябва да бъде освежен и разпространен на DNS сървърите. Този процес е автоматичен и продължава от няколко часа до 24 часа (в някои случаи до 36 часа). Дотогава, домейна може да изглежда неактивен, недостъпен или да работи с различна степен  в зависимост от мрежата, която използвате. След приключване на разпространението домейнът ще функционира правилно.

Домейнът е блокиран от неговия Регистър или Регистратор

В ситуация, в която за домейн е докладван спор или се води разследване, както Регистърът на домейна, така и Регистраторът, при който той се поддържа в момента, могат да наложат съответния статус на домейна (serverUpdateProhibited, clientHold), което означава, че делегирането му на DNS сървърите ще бъде спряно. Този домейн няма да бъде видим в интернет. В този случай, незабавно се свържете с настоящия Регистратор на домейна и обяснете ситуацията. Най-честата причина за блокиране на домейн от Регистратора са неправилни (фиктивни) данни или злоупотреба от страна на Абоната.

Сигурен хостинг за Вашата WWW страница

Приготвихме място, където Вашата WWW страница и електронна поща ще са на сигурно място.


  • Полезна ли беше статията?
  • така   не
Търсене
Generic filters
Tylko dokładne dopasowania
Szukaj w tytułach
Szukaj w treści
Filter by Article Categories
Чести въпроси
Регистрация на услуга
Клиентски панел
Домейни
Хостинг
Автоматичен инсталатор на CMS
база данни
FTP
електронна поща
Webmail
Програми за електронна поща
SSL сертификати
Website Builder
Microsoft Office 365
G Suite
сигурност
База знания
WordPress
или